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TerminalTerminal

The terminal where the ferries dock is the western bank of the Oil Terminal in Genoa and is connected to our store via a stainless steel pipeline.
The loading wharf has a berth with the following characteristics:

Berth West 3
Type of berth finger
Type of berth side
Starboard side dritta
Max Prof. 10,80 mt
Max Length 280 mt
Max Width No Limit
Max Tsl No Limit
Lines 1x 6″-2x 8″
Hoses load 6″
Max load installment of 100-250 mc/hr
Rata exhaust 250-450 mc/hr
Manifold pressure to be maintained at 6,5-7 bars

Notes:Vessels should have a segregated ballast.

Ships with IGS (Inert Gas System) are obliged to use it, as they are only allowed to moor if all tanks are inerted and / or gas-free.
In the case of landfill inerting must be maintained during all the operations.
In the case of loading, the tanks can be used in gas-free for inside inspection by the expert  but must be inert prior to loading.
The vessel, in order to allow the connection of the hose, must be equipped with a derrick, in the proximity of the manifold, with a lifting capacity of at least 3 tonnes.Il terminal a cui attraccano le navi è la banchina occidentale del Porto Petroli di Genova ed è collegata al nostro deposito tramite un oleodotto in acciaio inossidabile. La banchina di attracco dispone di un accosto con le seguenti caratteristiche:

Accosto West 3
Type of berth finger
Tipo di accosto laterale
Lato dritta
Max Prof. 10,80 mt
Max Lungh. 280 mt
Max Largh. Nessun limite
Max Tsl Nessun limite
Linee 1x 6″-2x 8″
Manichette di carico 6″
Max rata di carico 100-250 mc/hr
Rata di scarico 250-450 mc/hr
Pressione da mantenere al manifold 6,5-7 bars


Note:
 Le navi devono avere la zavorra segregata.

Le navi dotate di IGS (Inert Gas Sistem) devono obbligatoriamente utilizzarlo, in quanto è consentito ormeggiare solamente se tutte le cisterne sono inertizzate e/o in gas-free.
In caso di discarica l’inertizzazione deve essere mantenuta durante tutte le operazioni.
In caso di caricazione, le cisterne da utilizzare possono essere in gas-freeper l’ispezione all’interno da parte del perito al carico, ma dovranno essere inertizzare prima di procedere alla caricazione.
La nave, al fine di consentire la connessione della manichetta, deve essere dotata, in prossimità dei manifold, di un bigo con capacità di sollevamento di almeno 3 tonnellate.

ATTILIO CARMAGNANI “AC” S.p.A.


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